Uncategorized
Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare privind grava dezinformare transmisă de ANPC în spațiul public!

20 ianuarie, București. Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare că au fost grav dezinformați prin ultima comunicare către presă transmisă de ANPC. Astfel, potrivit comunicării făcute de ANPC în spațiul public în data de 16 ianuarie 2025, ”până la clarificarea situației privind funcționalitatea CSALB ca entitate SAL, consumatorii care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari se pot adresa Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC, printr-o reclamație pe platforma specială a acesteia”.
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a atras atenția ANPC asupra gravității acestei dezinformări printr-o scrisoare din data de 17 ianuarie, al cărei conținut poate fi citit aici: https://csalb.ro/transparenta/scrisoare-csalb-catre-anpc-17-ianuarie-2025/
Recomandăm consumatorilor să facă diferența între reclamațiile/sesizările pe care le pot adresa ANPC (și pe care le puteau adresa și până acum acestei Autorități) și soluționarea alternativă a litigiilor care este atributul exclusiv al CSALB, pentru probleme financiar-bancare pe care aceștia le pot avea în relație cu băncile, IFN-urile.
În dorința informării corecte a consumatorilor, rezumăm istoricul procesului intentat de CSALB în anul 2018 Ministerului Economiei, proces încheiat prin decizia ÎCCJ din data de 10 decembrie 2024.
Chiar dacă nu există încă motivarea instanței în acest proces în contencios administrativ, considerăm că există nevoia clarificării acestei situații, ca o contrapondere la dezinformările și acuzațiile transmise deja în spațiul public:
- CSALB a fost înființat prin Ordonanța Guvernului nr.38/2015 în urma transpunerii în legislația românească a Directivei 2013/11/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum;
- Sistemul bancar și-a asumat finanțarea CSALB, pentru ca oamenii să aibă la dispoziție o alternativă la instanțele de drept comun, gratuită, mult mai rapidă, gestionată de conciliatori cu expertiză în domeniul financiar-bancar și care să le rezolve problemele individuale și imediate pe care le întâmpinau. Astfel de organisme SAL pot fi înființate și în alte domenii de activitate (în baza aceleiași Directive europene), pentru a veni în sprijinul consumatorilor care au nemulțumiri față de comercianți și care doresc rezolvarea amiabilă a acestora, în afara instanțelor de judecată;
- Prin OG nr.38/2015 cererile de soluționare alternativă a litigiilor/diferendelor dintre consumatorii de servicii financiar–bancare și bănci/IFN-uripot fi rezolvate exclusiv de către CSALB, acesta fiind cadrul normativ național în domeniul soluționării alternative a litigiilor financiar-bancare;
- Modalitatea prin care este asigurată finanțarea CSALB de către sistemul bancar este expres prevăzută inclusiv în textul punctului 46 din expunerea de argumente a Directivei,transpus ca atare prin OG nr.38/2015;
- Pentru a garanta imparțialitatea și echidistanța demersului de conciliere dintre consumatori și bănci/IFN-uri,legiuitorul a statuat ca CSALB să fie o entitate cu personalitate juridică proprie (autonomă, neguvernamentală, apolitică și fără scop lucrativ), care să aibă o conducere formată din 5 membri: unul desemnat de ANPC, unul de Banca Națională a României, unul de Asociația Română a Băncilor, un reprezentant desemnat de asociațiile de consumatori care îndeplinesc anumite condiții legale, detaliate mai jos, și un reprezentant independent, ales de ceilalți membri ai Colegiului, precum și o echipă operațională, care să intermedieze propriu-zis relația dintre consumatori și bănci;
- În perioada cuprinsă între 2015 și 2018, CSALB a solicitat în mod repetat Ministerului Economiei înregistrarea și, implicit, deschiderea listei entităților SAL din România. În luna mai 2018, Dănuț Andrușcă, Ministrul Economiei la acea vreme, a refuzat solicitarea CSALB, motivând refuzul prin lipsa reprezentantului asociațiilor de consumatori din cadrul Colegiului de Coordonare;
- Menționăm că, prin procesul intentat, CSALB a solicitat instanței ca Ministerul Economiei să deschidă lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor din România, listă care, la data promovării litigiului, nici măcar nu era deschisă pe site-ul acestei autorități, deși OG nr.38 era în vigoare încă din 2015, să fie înregistrat în această listă și să fie notificat către Comisia Europeană (pentru a fi integrat în lista europeană a entităților SAL din domeniul financiar–bancar și, astfel, să poată soluționa și litigiile transfrontaliere);
- Este important de menționat că CSALB este singura entitate SAL a cărei înființare, organizare și modalitatea de desfășurare a activității sunt expres prevăzute de dispozițiile articolelor 21–24 din OG nr.38/2015(cu referiri directe și în alte articole);
- Între 2015–2025 CSALB a funcționat și funcționează în continuare în baza OG nr.38/2015 și a gestionat peste 5.000 dosare dintre consumatori și instituțiile financiar–bancare (sunt aproximativ 100 dosare de conciliere soluționate în perioada menționată). Beneficiile rezultate din concilieri sunt de aproximativ 14 milioane de euro;
- Având în vedere că motivarea primei instanțe (Curtea de Apel București) a fost neclară, CSALB a promovat recurs la Înalta Curte. După 6 ani și jumătate de la debutul pe fond al procesului, ÎCCJ a respins recursul promovat de CSALB împotriva deciziei primei instanțe. Ca urmare a faptului că un proces în contencios administrativ, care ar fi trebuit soluționat cu celeritate, potrivit prevederilor legale, a durat peste 6 ani, s-a creat un cadru propice pentru ca cei doi intervenienți (Asociația InfoCons și ANPC) să dezinformeze publicul cu intenția vădită de a denigra CSALB. În acest sens, cei doi intervenienți folosesc un litigiu care nu are nicio legătură cu funcționarea Centrului, pentru a pune în discuție înseși prevederile Ordonanței referitoare la funcționarea Centrului SAL Bancar și, în acest context, invitând în mod eronat consumatorii să se adreseze ANPC pentru soluționarea alternativă a litigiilor din domeniul financiar–bancar;
- După primirea motivării hotărârii ÎCCJ, vom solicita autorităților competente să identifice o soluție de rezolvare a acestei probleme, în sensul înregistrării CSALB pe lista entităților SAL de la Ministerul Energiei.
Clarificări referitoare la reprezentantul asociațiilor de consumatori din structura Colegiului de Coordonare al CSALB:
Potrivit prevederilor art. 22 alin (1) lit. d) din OG nr. 38/2015, membrul Colegiului de Coordonare din partea asociatiilor de consumatori poate fi desemnat de către ”d) asociaţiile de consumatori care îndeplinesc condiţiile prevăzute în art. 32 sau în art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”.
Potrivit art. 32. din OG nr.21/1992:
”Asociațiile pentru protecția consumatorilor care apără drepturile și interesele legitime ale consumatorilor, în general, sunt, de drept, parteneri sociali în consiliile consultative prevăzute în prezenta ordonanță, dacă:
- a) la nivel național, au cel puțin 3.000 de membri și filiale în cel puțin 10 județe;
- b) la nivel județean și local, dacă au desfășurat o activitate în domeniul protecției consumatorilor pe o perioadă de cel puțin 3 ani.”
iar, conform art. 33. din aceeași OG nr. 21/1992:
”Asociațiile pentru protecția consumatorilor care sunt constituite în scopul apărării intereselor numai ale membrilor lor pot deveni parteneri sociali cu drept de reprezentare în organismele consultative cu rol în domeniul protecției consumatorilor și în care organele administrației publice sunt reprezentate, numai dacă au cel puțin 800 membri.”
Rezultă, deci, că doar asociațiile de consumatori care îndeplinesc condițiile legale prevăzute mai sus pot desemna un reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB.
În acest context, paralel cu desfășurarea procesului, CSALB a încercat permanent să faciliteze rezolvarea desemnării reprezentantului din partea asociațiilor de consumatori, adică să surmonteze motivul care a făcut obiectul refuzului exprimat de Ministerul Economiei în 2018.
Astfel, prin scrisori adresate ANPC am solicitat implicarea Autorității în procesul de desemnare a reprezentantului asociațiilor de consumatori, similar modului în care această Autoritate s-a implicat în desemnarea reprezentantului asociațiilor de consumatori la momentul înființării CSALB (2015). De asemenea, am solicitat ANPC să ne pună la dispoziție lista asociațiilor de consumatori care îndeplinesc condițiile de reprezentativitate pecizate mai sus.
- În răspunsul ANPC din 10 august 2020 se menționează că „asociațiile de consumatori care au solicitat luarea în evidența ANPC, conform prevederilor art. 34 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor,nu îndeplinesc condițiile prevăzute la alin. 32 și 33 din OG 21/1992”. Adică, la acel moment, nu existau asociații de consumatori care să poată participa la desemnarea unui reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB (cu respectarea prevederilor legale anterior menționate).
- În luna mai 2024, luând în considerare recomandarea formulată de OCDEprivind necesitatea adoptării unor măsuri care să aibă ca rezultat nominalizarea unui reprezentant al asociațiilor de consumatori în cadrul Colegiului de coordonare al CSALB, am revenit către ANPC, solicitând să ne pună la dispoziție lista cu asociațiile reprezentative de consumatori. ANPC nu a furnizat CSALB lista solicitată cu asociațiile de consumatori.
- Ca urmare a faptului că nu am primit un răspuns la solicitare, CSALB a revenit cu o nouă scrisoare către Autoritate, în luna iulie 2024, prin care a cerut, din nou, ca ANPC să furnizeze o situație actualizată cu privire la asociațiile de consumatori, scrisoare la care, de asemenea, Autoritatea nu a răspuns.
În loc de concluzii:
În primul an de funcționare al CSALB, asociațiile de consumatori au avut reprezentant în Colegiu, dar InfoCons, prin președintele său, Sorin Mierlea, care este chiar persoana care l-a propus inițial pe acel reprezentant, a cerut retragerea lui prin adrese repetate, iar retragerea efectivă a mandatului reprezentantului consumatorilor a intervenit la finalul lunii octombrie 2016.
Cu alte cuvinte, InfoCons a cerut retragerea reprezentantului asociațiilor de consumatori și, ulterior, s-a folosit de absența acestuia pentru a-și fundamenta calitatea de intervenient în proces.
În acest mod s-a creat o situație paradoxală, în sensul că, deși refuzul înscrierii CSALB pe lista entităților SAL a fost motivat de absența reprezentantului asociațiilor de consumatori, acest motiv a fost imputat în mod absurd Centrului, care NU are atribuții legale în sensul desemnării reprezentantului acestor asociații.
În perioada ulterioară retragerii mandatului reprezentantului asociațiilor de consumatori a existat o corespondență asiduă între CSALB și asociațiile de consumatori care au format mai mulți poli pentru desemnarea unui alt membru în structura Colegiului de Coordonare. Astfel, CSALB a primit mai multe nominalizări pentru ocuparea acestei poziții și a explicat de fiecare dată că nu are nicio atribuție legală în sensul alegerii unui membru dintre persoanele propuse de aceste asociații (la un moment dat erau 3 persoane, ulterior primindu-se și alte propuneri), aceasta fiind prerogativa exclusivă a fiecărei entități participante la această structură colegială: ANPC, ARB, BNR și asociațiile de consumatori (al 5-lea membru fiind independent și ales de ceilalți).
Este important de subliniat faptul că reprezentanții unor asociații de consumatori au însoțit în anii trecuți CSALB în caravanele de informare desfășurate în țară și în conferințele organizate de CSALB, iar acest lucru este reflectat și de informările publice postate pe site-ul Centrului. De asemenea, reprezentanți ai asociațiilor de consumatori au însoțit și consiliat unii consumatori pe parcursul procedurii de conciliere.
Ulterior, și ANPC și-a retras membrul din Colegiul de Coordonare fără a prezenta o justificare legală, începând cu data de 19 ianuarie 2024.
Faptul că ANPC refuză de un an să numească un reprezentant în Colegiu, reprezintă o încălcare a prevederilor legale și o încercare de blocare a activității CSALB, știind care a fost motivul refuzului Ministerului Economiei exprimat în 2018, de a înregistra CSALB pe lista entităților SAL. În articolul 22 al Ordonanței se menționează foarte clar că în caz de vacanță a unui loc în Colegiu se va numi un nou membru pentru durata rămasă din mandat.
Le solicităm reprezentanților ANPC să informeze corect consumatorii și să nu creeze confuzii în rândul acestora, mai ales că un demers de soluționare alternativă nu se rezumă nici pe departe la simpla trimitere a unei cereri. În spatele fiecărui dosar de conciliere se află proceduri reglementate, munca multor oameni și expertiză câștigată în aproape zece ani de funcționare a CSALB.
***
Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 16 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal)
Uncategorized
Nothing lansează Phone (3): cel mai nou și performant model care îți inspiră creativitatea
Phone (3) oferă un design avansat, tehnologia inovatoare Glyph Matrix, un sistem de operare unic și camere versatile, care integrează o experiență distinctă, specifică brandului Nothing.
Compania de tehnologie londoneză Nothing anunță lansarea Phone (3), primul smartphone din gama superioară a brandului. Phone (3) introduce o perspectivă nouă și îndrăzneață asupra tehnologiei centrate pe utilizator – una plină de dinamism, expresivitate și, așa cum ne-a obișnuit Nothing, cu un caracter inconfundabil.
Cu o evoluție a designului emblematic Nothing, Phone (3) reinventează interacțiunea prin noul Glyph Matrix, un design geometric îndrăzneț, materiale premium și o creștere semnificativă a performanței.
„Tehnologia a devenit plictisitoare; toate telefoanele arată la fel, se simt la fel și fac aceleași lucruri,” spune Carl Pei, CEO-ul Nothing.”
“După doi ani de dezvoltare intensă, Phone (3) este răspunsul nostru: un model de top creat pentru a face tehnologia mai apropiată de nevoile fiecăruia. Pentru a stimula creativitatea, a reflecta identitatea și a oferi oamenilor mai mult control asupra modului în care se conectează și creează. La Nothing, nu urmăm tendințe, ci construim cu atenție și în strânsă colaborare cu comunitatea noastră.”
Un model premium autentic. În stilul caracteristic Nothing
Phone (3) dispune de un sistem foto profesional, conceput să îi ajute pe creatori să surprindă momentele importante din viața lor, oriunde și oricând. Beneficiază de zoom optic fără compromiterea calității imaginii, fotografii detaliate și clare în condiții de lumină redusă, datorită senzorului principal de 1/1,3” – unul dintre cele mai performante din categoria sa – și înregistrare video 4K la 60fps, stabilizată complet, pe toate lentilele. Presetările profesionale, dezvoltate în colaborare cu fotografi experimentați, permit obținerea unor cadre cu aspect cinematografic, fără a fi necesare cunoștințe avansate.
De asemenea, Phone (3) introduce Glyph Matrix, un ecran micro-LED amplasat pe partea din spate a telefonului, care oferă o modalitate mai inteligentă și expresivă de a primi notificări. Acesta afișează numai informațiile esențiale, în momentul potrivit, reducând astfel necesitatea verificării frecvente a ecranului principal. În plus, funcția Flip to Record permite utilizatorului să întoarcă telefonul cu fața în jos pentru a activa automat transcrierea și sumarizarea conversațiilor din întâlniri, prin intermediul Essential Space, fără a necesita interacțiune cu ecranul.
Echipat cu cel mai recent procesor Snapdragon® 8s Gen 4, Phone (3) oferă performanțe de top în procesarea imaginilor, inteligență artificială și gaming, depășind semnificativ eficiența modelului anterior, Phone (2). Bateria de 5150 mAh, realizată dintr-un amestec de silicon-carbon, asigură o autonomie extinsă, ce depășește cu ușurință o zi întreagă de utilizare intensă. Dispozitivul beneficiază de încărcare rapidă prin cablu la 65W și încărcare wireless la 15W, oferind o experiență de utilizare convenabilă și eficientă. Ecranul AMOLED de 6,67 inch, finisajele premium și certificarea IP68 pentru rezistență la apă și praf conferă produsului un design durabil, conceput să asigure performanță ridicată pe termen lung.
Design: geometrie și identitate
Phone (3) combină formele geometrice cu un design modular rafinat. Inspirat de arhitectura modernă, noul său layout cu trei coloane conferă ritm și structură. Forma reproiectată, cu un unghi R, îmbunătățește ergonomia, iar marginile uniforme de 1,87 mm ale ecranului frontal – cu 18% mai subțiri față de Phone (2) – încadrează un ecran AMOLED mai clar și mai captivant.
Glyph Matrix: lumina care devine limbaj
Glyph Toys reprezintă o extensie a Glyph Matrix, aducând pe spatele telefonului o serie de comenzi rapide și mini-jocuri. Printre acestea se numără Glyph Mirror, ceas digital, cronometru, indicator pentru nivelul bateriei și ceas solar sau jocuri precum Spin the Bottle. Toate acestea sunt accesibile și controlate printr-un buton dedicat amplasat pe spatele dispozitivului. Utilizatorii pot personaliza pictogramele asociate contactelor, astfel încât să vadă avataruri pixelate la primirea mesajelor. Două funcții speciale, Magic 8 Ball și Leveler, au fost create în colaborare cu comunitatea Nothing. Pentru dezvoltatori, este disponibil un SDK public pe nothing.community, care permite extinderea funcționalităților Glyph Matrix.
O nouă funcție de identificare a apelantului va fi lansată în curând, oferind utilizatorilor posibilitatea de a apăsa prelungit butonul Glyph pentru a vizualiza numele sau numărul apelantului în timpul convorbirilor.
Nothing OS 3.5: creat pentru concentrare, alimentat de inteligență artificială
Nothing OS oferă o experiență rapidă și fluidă, centrată pe utilitate și design atent. Permite personalizarea navigării printr-o temă monocromă care reduce distragerile sau prin eliminarea etichetelor aplicațiilor, pentru un aspect mai simplu și curat. Biblioteca extinsă de widget-uri aduce un plus de funcționalitate pe ecranul de blocare și pe cel principal.
În timp ce majoritatea companiilor integrează inteligența artificială într-un mod superficial, Nothing adoptă o abordare atentă și intenționată, incorporând această tehnologie în mod nativ, încă de la început. Rezultatul constă în interacțiuni mai fluide, mai inteligente și mai naturale.
Cu Phone (3) au fost lansate funcții esențiale care reprezintă următorul pas în această evoluție:
● Essential Search – o bară inteligentă de căutare universală, accesibilă printr-un gest de glisare în sus de pe ecranul principal. Permite căutarea rapidă în contacte, fotografii, fișiere și oferă răspunsuri imediate, de la prognoza meteo și evenimente din calendar, până la locuri din apropiere.
● Flip to Record – prin apăsarea lungă a tastei Essential și întoarcerea telefonului cu fața în jos, începe automat transcrierea și rezumarea conversațiilor din întâlniri.
● Essential Space – un spațiu central, organizat inteligent, pentru notițele, ideile și conținutul utilizatorului, gestionat de inteligența artificială. Practic, un „al doilea creier” pe care îl folosesc săptămânal unul din cinci utilizatori.
Aceste funcții pun bazele unui sistem de operare care se adaptează nevoilor utilizatorului, oferindu-i libertatea de a crea și explora în propriul ritm.
Phone (3) vine cu Android 15 și Nothing OS 3.5 preinstalat, iar în trimestrul 3 al anului 2025 vor fi disponibile Android 16 și Nothing OS 4.0. Nothing garantează 5 ani de actualizări majore Android și 7 ani de actualizări de securitate.
Display: mai luminos, mai rapid, mai captivant
Phone (3) este echipat cu cel mai luminos și clar ecran creat vreodată de Nothing: un display flexibil AMOLED de 6,67 inch, cu rezoluție clară 1.5K. Cu o luminozitate maximă de până la 4500 niți în modul HDR și 1600 niți în modul HMB, oferă performanțe excelente în orice condiții de iluminare, iar suportul Ultra HDR aduce la viață imagini vibrante și contraste puternice cu negru intens.
Rata de refresh adaptivă, între 30 și 120 Hz, combinată cu o rată de eșantionare tactilă de 1000 Hz, asigură o experiență tactilă extrem de fluidă și receptivă. În plus, tehnologia PWM cu o frecvență de 2160 Hz reduce oboseala ochilor, oferind confort atât ziua, cât și noaptea. Designul cu margini uniforme pe toate cele patru laturi maximizează raportul ecran-corp până la 92,89%, oferind o experiență aproape fără margini.
Performanță: creat pentru viteză și rapiditate
Phone (3) oferă o putere de procesare și o inteligență remarcabile datorită procesorului Snapdragon® 8s Gen 4, construit pe o arhitectură avansată de 4nm. Acesta include un CPU Qualcomm® Kryo™ de nouă generație, optimizat pentru performanță, și un GPU de ultimă generație Qualcomm® Adreno™, care aduc îmbunătățiri semnificative în multitasking, procesare de imagine și redare grafică față de Phone (2).
Performanța este notabilă: procesorul oferă o creștere de 36% a puterii CPU, un upgrade de 88% pentru GPU, un spor de 60% în procesarea sarcinilor legate de AI și o recunoaștere a imaginilor cu 125% mai rapidă comparativ cu generația anterioară. Fie că este vorba despre multitasking sau gaming fără întreruperi, acest procesor asigură o experiență rapidă, receptivă și fără efort.
Baterie și încărcare: autonomie pentru întreaga zi
Phone (3) este echipat cu cea mai mare baterie folosită vreodată de Nothing: o celulă silicon-carbon de înaltă densitate, de 5150 mAh, care oferă autonomie ce depășește cu ușurință o zi întreagă de utilizare. Încărcarea rapidă prin cablu la 65W permite alimentarea completă în doar 54 de minute, iar încărcarea wireless la 15W adaugă un plus de confort în utilizarea zilnică.
Un nou început pentru Nothing
Phone (3) marchează un moment definitoriu pentru Nothing în ceea ce privește designul de produs și experiența utilizatorului – un echilibru între performanță, personalitate și funcționalitate. Într-un peisaj tehnologic uniformizat, acest model readuce în prim-plan caracterul expresiv al tehnologiei – reflectând perfect valorile brandului: de a-i sprijini pe oameni să creeze, să se exprime și să inoveze împreună cu o comunitate globală de peste 3 milioane de utilizatori.
Preț și disponibilitate
Phone (3) va fi disponibil în culorile negru și alb, în următoarele modele:
- 12 GB RAM + 256 GB stocare – £799 / $799 / €799 / 4.249 RON
- 16 GB RAM + 512 GB stocare – £899 / $899 / €899 / 4.749 RON
Începând cu 4 iulie 2025, precomenzile vor fi disponibile global pe nothing.tech și local pe eMAG, partener autorizat. Vânzările deschise vor debuta pe 15 iulie 2025.
Lista completă a specificațiilor și funcțiilor este disponibilă pe nothing.tech. Pentru cele mai noi actualizări, urmăriți Nothing pe Instagram, TikTok și X.
Despre Nothing
Fondată la Londra în 2020, Nothing își propune să redefinească relația dintre oameni și tehnologie, punând din nou în centru designul, emoția și creativitatea. De la smartphone-uri premiate până la produse audio inovatoare, compania creează dispozitive care arată și sună diferit – și care sunt construite în colaborare deschisă cu o comunitate globală de peste 3 milioane de oameni. În doar patru ani, Nothing a depășit pragul de 1 miliard de dolari în venituri totale.
Snapdragon și toate produsele marca Qualcomm sunt dezvoltate de Qualcomm Technologies, Inc. și/sau filialele sale.
Qualcomm, Snapdragon, Adreno și Kryo sunt mărci comerciale înregistrate ale Qualcomm Incorporated.
Uncategorized
Revoluția Beauty-ului Românesc: SOLE.ro Lansează Prima Campanie „Beauty × Festival Experience” din România pentru Participanții la Electric Castle 2025

Primii 100 de clienți primesc 1.250 RON înapoi în contul SOLE.ro, redefinind conceptul de beauty pentru festivalierii români
Industria de beauty din România trece prin cea mai mare transformare din ultimii ani, iar SOLE.ro, cel mai mare retailer de produse K-beauty si J-beauty din tara, se poziționează în fruntea acestei revoluții. Compania anunță astăzi lansarea unei campanii fără precedent: „Beauty × Festival Experience”, dedicată participanților la Electric Castle 2025, care se desfășoară între 2-16 iulie 2025.
O Premieră în Retail-ul Românesc: Sistemul „Wallet Cash”
Inițiativa aduce o inovație absolută pe piața românească: primii 100 de clienți care plătesc minimum 1.250 RON primesc contravaloarea integrală înapoi în contul lor SOLE.ro. Suma nu este aleatorie – 1.250 RON reprezintă exact costul unui bilet General Access Pass la Electric Castle 2025 (249€), creând o conexiune simbolică perfectă între beauty și experiența de festival.
„Festivalurile nu mai sunt doar despre muzică – sunt despre experiențe complete, iar beauty-ul face parte integrantă din această experiență,” declară Alexandra M., CMO la SOLE.ro. „Campania noastră ‘Beauty × Festival Experience’ recunoaște că festivalierii de astăzi caută produse care să reziste 4 zile de dans, transpirație și aventură, fără să facă compromisuri la calitate.”
Expertiza Dermatologică Întâlnește Realitatea Festivalului
Campania se distinge prin colaborarea cu Dr. Alecsandra Grad, Medic primar dermatovenerologie și Doctor în Medicină, care a contribuit la selecția celor 15 produse must-have pentru festival. Această abordare științifică răspunde unei nevoi reale: protecția și îngrijirea pielii în condiții extreme de festival.
„Fiecare produs din selecția noastră a fost evaluat pentru eficacitatea în condiții extreme: transpirație intensă, expunere prelungită la soare, lipsa de somn și stress-ul specific festivalurilor,” explică Dr. Alecsandra Grad. „Nu vorbim despre marketing, ci despre recomandări medicale pentru protecția reală a pielii.”
Produsele Selectate: Știință și Experiență
Cele 15 produse sunt organizate în cinci categorii strategice:
Protecție Solară Esențială (4 produse) – incluzând favoriti precum PURITO Daily Soft Touch SPF 50 și SKIN1004 Madagascar Centella Sun Serum, produse care oferă protecție reală pentru 4 zile de soare intens.
Makeup Rezistent și Vibrant (4 produse) – featuring TIRTIR Mask Fit Red Cushion și BLACK ROUGE Power Proof Pen Liner, testate pentru rezistența la transpirație și dans non-stop.
Îngrijirea Tenului – Recovery & Glow (3 produse) – cu focus pe recuperarea pielii stresate, incluzând BEAUTY OF JOSEON Dynasty Cream și seruri specializate.
Părul Perfect (1 produs) – LEE STAFFORD Coco Loco Shine Shampoo pentru îngrijirea părului în condiții de camping.
Body Care (3 produse) – de la exfoliante la produse de relaxare, esențiale pentru o experiență completă de festival.
Contextul de Piață: Creșterea Explozivă a K-Beauty în România
Campania vine ca răspuns la o tendință majoră: creșterea cu 300% a interesului pentru produsele K-beauty în România în ultimii doi ani, conform datelor interne SOLE.ro. Această explozie de popularitate coincide cu schimbarea mentalității consumatorilor români, care caută tot mai mult produse de calitate superioară și ingrediente naturale.
„Românii au descoperit că K-beauty si J-beauty nu este doar un trend, ci o filosofie de îngrijire bazată pe ingrediente naturale și formule testate clinic,” adaugă Alexandra. „Colaborarea cu participantii Electric Castle ne permite să demonstrăm că aceste produse funcționează chiar și în condiții extreme.”
Impactul asupra Industriei și Economiei Creative
Prin sistemul de afiliere cu 2.000 de content creators români, campania susține direct economia creativă locală. Această rețea de influenceri și micro-influenceri primește comisioane pentru promovarea campaniei, iar followers-ii lor beneficiază de reduceri suplimentare de 5%.
Dna. Mirela Popescu, analist în industria de retail, comentează: „Această campanie reprezintă o evoluție naturală a retail-ului modern românesc. SOLE.ro nu vinde doar produse, ci creează experiențe și comunități în jurul unor evenimente culturale majore. Este primul caz documentat în România de integrare completă între beauty retail și cultura festivalurilor.”
Tehnologia în Serviciul Experienței: Sistemul Wallet Cash
Sistemul „SOLE.ro Wallet Cash” reprezintă o inovație tehnologică în retail-ul românesc. Spre deosebire de voucherele tradiționale, wallet-ul digital nu are dată de expirare și poate fi folosit pentru orice achiziții viitoare de pe platforma SOLE.ro.
„Basically oferim produsele gratuit și mai dăm și bani pentru viitor,” explică Alexandra. „Este o investiție în comunitatea noastră de clienți care ne-au susținut să devenim cel mai mare retailer K-beauty din țară.”
Sistemul funcționează prin creditare automată: clienții elegibili primesc 1.250 RON în contul lor SOLE.ro pe data de 17 iulie 2025, putând folosi suma pentru orice achiziții ulterioare.
Strategia de Marketing Multi-Canal și Inovația Digitală
Campania utilizează o abordare omni-channel inovatoare:
Platforme Digitale – [Instagram](https://www.instagram.com/soleshop.ro/), [TikTok](https://www.tiktok.com/@sole_romania), [Facebook](https://www.facebook.com/sole.europe) și [YouTube](https://www.youtube.com/@soleromania7925) pentru conținut viral și educational.
Email Marketing – targeting precis către baza de 300.000+ clienți activi SOLE.ro cu conținut personalizat.
Influencer Marketing – activarea celor 2.000 de afiliați pentru reach organic și authentic.
Tehnologii Emergente – development de AR filters pentru Instagram și sesiuni live cu experți în dermatologie.
Sustenabilitatea și Responsabilitatea Socială
SOLE.ro integrează și principii de sustenabilitate în această campanie. Fiecare din cele 15 produse vine cu un „bonus product” gratuit, reducând necesitatea de ambalaje suplimentare și optimizând logistica.
„Credem în consumul responsabil și educarea clienților despre utilizarea corectă a produselor,” subliniază Alexandra. „Bonus products-urile nu sunt doar un incentiv comercial, ci o modalitate de a oferi clienților o experiență completă cu același footprint logistic.”
Perspective de Dezvoltare și Planuri de Expansiune
Succesul acestei campanii ar putea deschide calea pentru collaborări similare cu alte festivaluri majore din România și regiunea Sud-Est Europeană. SOLE.ro evaluează deja parteneriate pentru Untold, Neversea, Beach Please și Summer Well, adaptând conceptul „Beauty × Festival Experience” pentru specificul fiecărui eveniment.
„Vrem să devenim brandul de referință pentru beauty-ul de festival în România și Balcani,” declară Alexandra. „Această campanie este doar începutul unei strategii mai mari de conectare a beauty-ului cu experiențele culturale definitorii pentru tinerii români.”
Cifre și Proiecții de Impact
Organizatorii estimează următoarele rezultate pentru campania SOLE × EC2025:
– 100 beneficiari ai sistemului wallet cash (1.250 RON fiecare)
– 5.000-8.000 produse din gama celor 15 must-haves vândute
– 2 milioane de români expuși la mesajul campaniei
– 500.000 interacțiuni pe social media
– 50.000 de noi clienți atrași în ecosistemul SOLE.ro
Despre SOLE.ro: Liderul K-Beauty din România
Fondată în 2018, SOLE.ro a devenit rapid cel mai mare retailer de produse K-beauty, J-beauty și branduri internaționale premium din România. Cu o creștere anuală de 150% și o bază de peste 300.000 de clienți activi, compania a redefinit standardele de calitate și autenticitate în industria de beauty românească.
Portofoliul SOLE.ro include 100+ branduri exclusive, de la giganții K-beauty precum Beauty of Joseon, Purito și SKIN1004, la branduri de nișă premium din USA precum Allies of Skin și Timeless Skin Care. Compania operează cel mai mare sistem de afiliere din România în domeniul beauty, cu peste 2.000 de content creators parteneri.
Realizările recente includ:
– Lansarea platformei educaționale „Jurnal by SOLE.ro”
– Parteneriate exclusive cu 100+ branduri internaționale
– Implementarea primului sistem de AI recommendations în beauty retail românesc
– lansarea primului asistent personal de beauty AURA , prin WhatsApp
Reacții din Industrie și Comunitate
Campania a generat deja reacții pozitive din partea industriei beauty românești:
Roxana G., Director Marketing Remedium Romania : „Initiativele precum SOLE × EC2025 demonstrează maturizarea pieței beauty românești. Vedem o schimbare fundamentală în modul în care brandurile se conectează cu consumatorii tineri.”
Comunitatea de festivalleri răspunde pozitiv pe social media, cu peste 10.000 de comentarii și 50.000 de like-uri în primele 24 de ore de la anunțarea campaniei.
Detalii Practice și Accesibilitate
Perioada campaniei: 2-16 iulie 2025
Platforma principală: https://sole.ro/beauty-festival-experience-sole-ec2025
Eligibilitate wallet cash: Primii 100 de clienți cu plată finală ≥ 1.250 RON
Bonus products: Disponibile pentru toate cele 15 produse până pe 16 iulie
Suport clienți: Disponibil 24/7 pe contact@sole.ro
Regulamentul Complet și Transparența
Pentru asigurarea transparenței complete, SOLE.ro a publicat regulamentul oficial https://sole.ro/regulament-oficial-campania-beauty-festival-experience al campaniei, incluzând toate condițiile de eligibilitate, procesul de creditare wallet cash și politica de retur.
Aspecte importante:
– Suma de 1.250 RON se calculează după aplicarea tuturor reducerilor
– Wallet cash-ul nu expiră și poate fi folosit oricând
– Produsele pot fi returnate conform politicii standard SOLE.ro
– Campania este o inițiativă independentă, fără afilieri oficiale cu Electric Castle
Concluzie: O Nouă Eră pentru Beauty Retail-ul Românesc
Campania SOLE × EC2025 „Beauty × Festival Experience” marchează o cotitură în evoluția retail-ului de beauty din România. Prin combinarea expertizei dermatologice cu înțelegerea profundă a culturii festivalurilor și implementarea unor tehnologii inovatoare, SOLE.ro stabilește un nou standard pentru industry.
Impactul pe termen lung se anunță a fi semnificativ: educarea consumatorilor despre importanța protecției SPF, popularizarea produselor K-beauty bazate pe ingrediente naturale și crearea unui model de business sustenabil care beneficiază toate părțile implicate – branduri, retaileri, influenceri și, în final, consumatorii.
„Nu este doar o campanie de marketing,” conchide Alexandra. „Este începutul unei noi relații între beauty, wellness și experiențele culturale care definesc generația tânără din România.”
Uncategorized
Adams Vision lanseaza gama de produse de longevitate si bunastare
Compania romaneasca Adams Vision, companie de referinta in industria suplimentelor alimentare, lanseaza sub brandul Adams Supplements gama inovatoare de suplimente liposomale pentru longevitate si bunastare.
In contextul accelerarii schimbarilor demografice si al interesului tot mai crescand pentru sanatate proactiva, Adams Vision isi extinde portofoliul cu o linie avansata de suplimente liposomale Liposomal C + Bioflavonoids, Liposomal NAD+, Liposomal NR – Life Protect, TMG, Chanca Piedra, Tribulus Terrestris si L‑Tyrosine – concepute pentru sustinerea longevitatii si a vitalitatii pe termen lung.
Life Protect – Longevitate si protectie celulara avansata
- Potrivit unui studiu realizat de Mayo Clinic, administrarea de fisetina a crescut speranta de viata cu pana la 30%, chiar si atunci cand suplimentarea a inceput la varste avansate.
- Un studiu observational publicat in Nature Medicine(2018) a aratat ca un consum alimentar crescut de spermidina este asociat cu o scadere semnificativa a riscului de mortalitate generala in randul adultilor. Suplimentarea sustine autofagia, reduce inflamatia sistemica si poate imbunatati functiile cognitive.
- Intr-un studiu publicat in European Heart Journal(2013), administrarea de 300 mg/zi CoQ10 timp de 2 ani a redus mortalitatea cardiovasculara cu 42% la pacientii cu insuficienta cardiaca cronica. In plus, CoQ10 protejeaza ADN-ul mitocondrial de stresul oxidativ.
- Resveratroleste un polifenol natural din struguri care activeaza SIRT1, o proteina-cheie pentru expresia genelor asociate longevitatii si metabolismului energetic.
Toate aceste componente se regasesc in Life Protect, un supliment alimentar premium, special conceput pentru a sprijini procesele esentiale pentru a asigura longevitate si sanatate celulara. Prin combinatia unica de ingrediente cu actiune corelata, precum Fisetina, Spermidina, Coenzima Q10, Resveratrol, Nicotinamida Ribozida, acest complex sustine productia de NAD+, stimuleaza autofagia, combate stresul oxidativ si reduce impactul imbatranirii celulare. Life Protect actioneaza la nivel profund, sustinand regenerarea celulara, detoxifierea ficatului, sanatatea inimii si mentinerea unui metabolism optim. Este alegerea celor care isi doresc un stil de viata activ, echilibrat si orientat spre preventie si vitalitate pe termen lung. Cu o formula completa, pura si fabricata conform celor mai stricte standarde GMP, Life Protect poate insoti pe fiecare dintre noi intr-o viata sanatoasa si indelungata.
Cum ajuta suplimentele in longevitate si bunastare
Confruntati cu stiluri de viata aglomerate, poluare, stres si o rata tot mai ridicata a afectiunilor cronice, suntem din ce in ce mai preocupati sa ne protejam sanatatea nu doar in prezent, ci si pentru viitor.
Aceasta tendinta reflecta schimbarea de paradigma: de la tratarea bolilor, la preventie si optimizare a resurselor organismului. Potrivit unui studiu McKinsey, 60% dintre consumatori considera produsele de longevitate “extrem de importante”, iar 70% dintre americani au raportat cresterea achizitiilor in aceasta directie in 2024.
Adams Supplements – supliementele pentru longevitate si bunastare
Tehnologia liposomala revolutioneaza modul in care nutrientii sunt asimilati: substantele active sunt incapsulate in vezicule lipidice care ofera o biodisponibilitate superioara, absorbtie rapida si protectie in timpul tranzitului digestiv.
- Life Protect – complex antioxidanti pentru protectia celulara si reducerea stresului oxidativ;
- TMG (Trimethylglycine) – sustine functia hepatica si metilarea celulara (reglarea chimica a activitatii genelor);
- Chanca Piedra – extract herbal pentru sanatatea renala si digestiva;
- Tribulus Terrestris – sprijina echilibrul hormonal si performanta fizica;
- L‑Tyrosine – aminoacid esential pentru concentratie, buna dispozitie si gestionarea stresului.
Toate aceste produse sunt fabricate in Romania, la standarde internationale GMP, si se adreseaza consumatorilor activi, constienti de importanta prevenirii si imbatranirii sanatoase. Noua gama este disponibila incepand din iulie 2025, atat prin magazinul online Vitamix.ro, cat si in retele de farmacii si magazine specializate din toata tara.
Zsuzsanna Benedek, cofondatoare Adams Vision, declara: „Noua gama de longevitate si bunastare reflecta viziunea noastra pentru o viata activa, echilibrata si constienta. Am creat aceste produse pentru toti cei care nu se multumesc doar sa adauge ani vietii, ci vor sa adauge viata de calitate anilor. Este creata pentru cei care isi doresc nu doar sa traiasca mai mult, ci mai bine – cu energie, claritate si vitalitate. Prin formule bazate pe stiinta si ingrediente curate, oferim un sprijin real pentru sanatate pe termen lung”.
Cele doua standarde internationale de calitate si siguranta in productie GMP (Good Manufacturing Practices) si ISO 9001 (SR EN ISO 9001:2015), obtinute anul trecut de Adams Vision, garanteaza calitatea produselor Adams Supplements atat pe piata romaneasca, cat si la nivel international.
Despre Adams Vision
Compania Adams Vision este un un jucator important pe piata suplimentelor nutritive din Romania, producand peste 250 de tipuri de suplimente nutritive, distribuite in peste 400 de farmacii si magazine din intreaga tara, cu aportul a circa 200 de angajati. Compania Adams Vision a fost infiintata in 2005 de Zsuzsanna si Zsolt Benedek si detine lantul de magazine Vitamix care in prezent se gaseste in peste 70 de locatii din tara, brandul Adams Supplements cu gama completa de produse pentru sportivi si brandul Zanna.
Cu circa 200 de angajati, Adams Vision a atins in 2024 o cifra de afaceri de 83 de milioane lei, cu un profit brut de peste 2 milioane de lei. Pentru mai multe informatii despre Gama pentru longevitate si bunastare de la Adams Supplements, va invitam sa vizitati platforma online Vitamix.ro. si AdamsSupplements.com
-
Uncategorizedacum 6 zile
Studiu IPSOS 2025: 86% dintre utilizatorii de ceasuri inteligente din România prezintă schimbări pozitive de comportament în ceea ce privește sănătatea
-
Evenimentacum 6 zile
SGS a semnat un acord final pentru achizitionarea ATS, un important operator american
-
Afaceriacum 5 zile
Investitiile verzi – cum poti transforma sustenabilitatea in profit durabil
-
Uncategorizedacum 7 zile
Două lucrări de disertație de la USAMV București au fost premiate de Brother România în ediția 2025 a „Life on Land”
-
Uncategorizedacum 6 zile
Revoluția Beauty-ului Românesc: SOLE.ro Lansează Prima Campanie „Beauty × Festival Experience” din România pentru Participanții la Electric Castle 2025
-
Afaceriacum 7 zile
CITY PROTECT SECURITY continuă extinderea la nivel național și anunță noi parteneriate în retail
-
Uncategorizedacum 6 zile
Adams Vision lanseaza gama de produse de longevitate si bunastare
-
Uncategorizedacum 7 zile
Suport acordat unor proiecte educaționale și sociale din România