O uniformă pentru personalul restaurantului dumneavoastră poate avea un impact pozitiv asupra întregii atmosfere a localului dumneavoastră.
Studiile arată că existența unei politici privind uniformele poate duce la un sentiment de unitate a echipei, ceea ce poate crește motivația și moralul angajaților dumneavoastră. În plus, deoarece nu este permisă îmbrăcămintea obișnuită, existența unei politici privind uniformele vă poate ajuta să promovați o imagine de marcă consecventă, asigurându-vă că toate uniformele folosesc culori și stiluri similare. În cele din urmă, dacă decideți să includeți numele companiei dvs. pe uniforme, puteți stabili o recunoaștere instantanee a mărcii în rândul clienților, permițându-le totodată să identifice cu ușurință cu cine ar trebui să vorbească dacă au nevoie de asistență sau dacă au întrebări.
Uniformele nu mai sunt doar un element de bază al forțelor armate. Întreprinderile, de la restaurante de succes la companii de facility management, au realizat că investiția în uniforme personalizate pentru membrii echipei lor nu este doar o modalitate excelentă de a proiecta profesionalism, ci și o modalitate de a facilita identificarea angajaților de către clienți și de a găsi ajutor atunci când au nevoie.
De asemenea, uniformele personalizate pot ajuta clienții să identifice mai ușor angajații restaurantului – și le oferă o modalitate ușoară de a începe conversația cu aceștia. Acest lucru nu numai că încurajează un feedback pozitiv din partea clienților, dar îi asigură pe aceștia că știu cum să interacționeze cu membrii personalului
Uniforma ar trebui să fie concepută în așa fel încât să comunice ce fel de restaurant aveți. Un restaurant de lux cu mâncare gourmet va dori, de exemplu, un echipament bucatar care să reflecte stilul și calitatea de lux a localului. Restaurantele care servesc mese casual ar trebui să aibă uniforme care să reflecte tipul de restaurant și meniul acestuia. Un restaurant italian ar putea avea angajați care să poarte cămăși în carouri, în timp ce un bar sportiv ar putea avea angajați care să poarte tricouri sau șepci de baseball.
Uniformele fac parte din cultura restaurantelor de aproape o sută de ani. Chiar dacă uniformele în sine s-au schimbat de-a lungul timpului, scopul lor a rămas constant: să facă personalul să pară mai profesionist și să le dea clienților o idee despre tipul de restaurant în care se află.
În domeniul HORECA, uniformele sunt importante.
Uniforma potrivită poate transmite clienților unul dintre mai multe lucruri: faptul că angajații dumneavoastră sunt pregătiți și calificați profesional, că sunt curați și bine întreținuți sau că sunt experți în domeniul lor.
O uniformă nepotrivită poate transmite, de asemenea, o serie de lucruri. Dacă este prea strâmtă, prea scurtă sau prea revelatoare, aceasta poate face ca angajații dvs. să pară neprofesioniști. Dacă angajații dvs. arată neprofesional, restaurantul dvs. va arăta neprofesional prin asociere.
Pe de altă parte, o uniformă prea lejeră sau prea largă poate face ca angajații dvs. să pară neglijenți – iar angajații neglijenți vor face ca și restaurantul dvs. să pară neglijent.
Uniformele nu trebuie să fie costisitoare pentru a fi eficiente. O modalitate ușoară de a economisi bani pe uniforme este de a alege o singură schemă de culori și de a rămâne la ea chiar dacă aveți diferite tipuri de locuri de muncă pentru diferite tipuri de angajați (chelneri vs. bucătari vs. îngrijitori). O altă modalitate de a economisi bani este de a alege materiale practice care rezistă bine la mai multe spălări.
Uniformele reprezintă o oportunitate pentru angajați de a se simți confortabil în ceea ce poartă, fiind în același timp prezentabili, și elimină stresul de a alege o ținută pentru muncă în fiecare zi. Ele oferă, de asemenea, o oportunitate pentru o anumită creativitate – dacă îi lăsați pe angajați să aleagă între câteva opțiuni diferite pentru uniforme, veți avea în final un personal care este mult mai fericit să vină la serviciu în fiecare zi.
Cum folosiți uniformele pentru a crea o experiență mai bună în restaurant?
Atunci când conduceți un restaurant, este util să vă amintiți că cerințele privind uniformele pentru personal ar trebui să vă ajute atât pe dumneavoastră, cât și pe angajații dumneavoastră. În acest scop, avem câteva sfaturi de care trebuie să țineți cont atunci când creați sau modificați politica de uniforme a restaurantului dumneavoastră.
În primul rând, asigurați-vă că cerințele sunt clare. Dacă conduceți o pizzerie, doriți ca pe tricoul tuturor să scrie același lucru, cu același font și aceeași mărime, fără excepții. Acest lucru este important pentru branding, dar și pentru a asigura un mediu de lucru sigur.
În al doilea rând, asigurați-vă că uniformele dvs. sunt durabile! Nu vreți ca tricourile angajaților dvs. să se destrame după o singură spălare – ceea ce înseamnă că trebuie să investiți în materiale de înaltă calitate încă de la început. Este mult mai puțin costisitor să cumpărați mai multe cămăși dintr-un singur tip de cămașă decât să înlocuiți acele cămăși la fiecare câteva luni din cauza calității slabe.
În al treilea rând, asigurați-vă că uniformele sunt ușor de purtat de către angajați! Angajații dvs. ar trebui să se simtă confortabil purtându-și uniformele pe tot parcursul zilei. Asta înseamnă că ar trebui să își poată face treaba fără să se simtă constrânși sau supraîncălziți.