Connect with us

Eveniment

Galaxy Note10: Smartphone-ul puternic creat pentru a aduce pasiunile la viață

Publicat

pe

 

Cel mai puternic Galaxy Note este special gândit pentru productivitate, dar și creativitate, datorită noului S Pen și a camerei prograde – și vine în două dimensiuni

  Samsung Electronics a prezentat astăzi Galaxy Note10, o nouă gamă de smartphone-uri premium, care îmbină design-ul elegant cu performanțe puternice și instrumente de productivitate pentru a ajuta utilizatorii să profite la maximum de fiecare moment. Inspirat de o generație care trăiește prin îmbinarea vieții profesionale cu cea socială, Galaxy Note10 oferă utilizatorilor libertatea de a lucra așa cum își doresc și de a-și demonstra spiritul creativ. Ani de zile, seria Galaxy Note a ajutat milioane de utilizatori fideli din întreaga lume să-și dezvolte pasiunile și să își atingă obiectivele personale și profesionale, iar acum, Samsung Galaxy Note10 continuă tradiția punând la dispoziție acestora tehnologia necesară pentru a realiza mai mult din ceea ce le place.

„Încă de la început, Galaxy Note a impresionat cu cele mai bune tehnologii și caracteristici de top. Galaxy Note 10 redefinește această promisiune pentru utilizatorul modern, loial Note, care își folosește smartphone-ul pentru a duce productivitatea și creativitatea la următorul nivel și care trece cu ușurință de la idei la sarcini clare. Fiecare element din Galaxy Note10 a fost conceput pentru a ajuta utilizatorii să obțină mai mult. Fie că lucrează la un proiect complex pentru muncă, editează un videoclip sau se relaxează cu jocul mobil preferat, Galaxy Note10 îi va ajuta să ducă la bun sfârșit task-urile mai eficient și mai bine”, a declarat DJ Koh, președinte și CEO al diviziei IT și Comunicații Mobile, Samsung Electronics.

DESIGN SPECIAL CREAT PENTRU O EXPERIENȚĂ PREMIUM

Utilizatorii Galaxy Note apreciază puterea unui design sofisticat nu doar datorită aspectului dispozitivelor, ci și datorită experienței oferite. Fiecare element Galaxy Note10 este conceput pentru a fi elegant și subțire, astfel încât utilizatorii să își poată aloca întreaga atenție ideilor, proiectelor și conținutului care îi interesează cel mai mult.

  • Două dimensiuni:Pentru prima dată, Galaxy Note vine în două dimensiuni, astfel încât utilizatorii să poată alege care este cea mai potrivită variantă pentru ei. Galaxy Note10 se adresează utilizatorilor care doresc să experimenteze puterea S Pen-ului și productivitatea optimă într-o formă compactă, reprezentată printr-un display Cinematic Infinity de 6,3 inci, integrat în cel mai compact Note de până acum. Galaxy Note10+ are cel mai mare display din familia Galaxy Note, Cinematic Infinity de 6,8 inci, pe un device care este cât se poate de ușor de manevrat și de utilizat.

Display-ul lui Note 10 este cel mai bun display de la Samsung de până acum. De la construcție la tehnologia care stă la baza lui, ecranul este conceput pentru a oferi utilizatorilor o experiență excelentă, indiferent că se uită la un film sau se bucură de jocul lor video preferat.

  • Design-ul Edge-to-edge:Display-ul edge-to-edge Cinematic Infinity al lui Galaxy Note10 aproape nu mai are margini,  iar decupajul în ecran pentru camera frontală este mic și amplasat central, pentru un design echilibrat. Cel mai captivant display de la Samsung oferă o experiență superioară, care îmbină perfect partea de vizionare cu cea de creație.
  • Ecran de cea mai bună calitate:Galaxy Note10 folosește Dynamic AMOLED, display recunoscut în industrie. Cu certificare HDR10+ și Dynamic Tone Mapping, fotografiile și videoclipurile sunt mai luminoase față de seria Note precedentă și oferă o gamă largă de culori impresionante. UL a validat ecranul Galaxy Note10 pentru uniformitate de culoare și luminozitate în proporție de 98%. Pentru o vizualizare mai confortabilă, afișajul Eye Comfort reduce lumina albastră fără a afecta calitatea culorii.

PRODUCTIVITATE SPORITĂ PENTRU A MAXIMIZA FIECARE MOMENT

Utilizatorii Note pun accentul pe productivitate și văd în telefonul lor un ajutor esențial pentru a face și obține cât mai multe. Galaxy Note10 oferă noi tehnologii, capabilități îmbunătățite și integrări puternice, toate oferind utilizatorilor libertatea de a lucra în ritmul pe care aceștia îl consideră cel mai eficient.

  • De la scrierea de mână la text:Galaxy Note10 oferă capabilități noi și puternice unui S Pen compact, reimaginat. Acum, utilizatorii pot lua notițe, pot converti instantaneu scrisul de mână în text digital în Samsung Notes și îl pot exporta în diferite formate, inclusiv Microsoft Word. Utilizatorii pot chiar să-și personalizeze notițele prin reducerea, mărirea sau schimbarea culorii textului. Prin doar câteva acțiuni, documentele pot fi partaje cu ușurință între participanții unei ședințe; clipele de inspirație se pot transforma rapid în documente editabile.
  • S Pen regândit: Galaxy Note10 aduce îmbunătățiri S Pen-ului; dacă pe Galaxy Note9 S Pen-ul a primit funcția de Bluetooh Low Energy, S Pen-ul de pe Galaxy Note10 primește și funcția Air, ceea ce înseamnă că utilizatorii pot controla device-ul prin anumite gesturi făcute cu S Pen-ul. Prin intermediul funcției Air SDK, dezvoltatorii software pot crea funcții de control personalizate care le oferă utilizatorilor posibilitatea de a  utiliza aplicațiile preferate folosind gesturi.
  • DeX actualizat pentru PC:Galaxy Note10 extinde funcțiile Samsung DeX, astfel încât utilizatorii pot să lucreze acum mult mai ușor atât pe telefon, cât și pe PC sau Mac. Cu o simplă conexiune compatibilă USB, utilizatorii pot partaja fișiere între dispozitive și pot folosi aplicațiile mobile preferate cu un mouse și o tastatură, păstrând în siguranță datele lor pe telefon prin Samsung Knox.
  • Link to Windows:Galaxy Note10 integrează funcția Link to Windows direct în panoul rapid (Quick Panel). Cu un singur clic, utilizatorii se pot conecta pe computerul lor cu  Windows 10. Astfel pot vedea notificările, pot trimite și primi mesaje și pot vedea fotografiile recente, fără a se opri să se uite la telefon.

CAMERĂ PRO-GRADE PENTRU CREATORI DE CONȚINUT

Cu Galaxy Note10, atât creatorii de conținut, cât și utilizatorii de zi cu zi, pot înregistra video-uri și  pot face fotografii uimitoare – astfel încât postările lor să iasă cu adevărat în evidență. Îmbinând o tehnologie avansată de imagine și software, Galaxy Note10 aduce video-ul și fotografia pe telefon la un alt nivel.

  • Tehnologie video premium:Galaxy Note10 permite utilizatorilor să înregistreze videoclipuri la o calitate grafică și sonorizare impresionantă fără a avea nevoie de aparatură profesională. Cu modul de focalizare video live se poate modifica adâncimea de câmp, astfel încât puteți estompa fundalul pentru a vă concentra pe subiect. Microfonul cu zoom amplifică sunetul și izolează zgomotele de pe fundal pentru a vă ajuta să obțineți sunetele pe care vi le doriți. Funcția Super Steady a fost îmbunătățită pentru a stabiliza imaginile video, fiind disponibilă acum și în modul hyperlapse.
  • Editare video rapidă și ușoară:Odată ce și-au înregistrat videoclipul, utilizatorii Galaxy Note10 pot edita din mers direct de pe telefon, fără a avea nevoie de echipament suplimentar. Editorul video este integrat în S Pen, astfel încât utilizatorii pot alege exact partea pe care doresc să o decupeze, utilizând S Pen-ul. Pentru creatorii care au nevoie de un control și mai mare asupra materialelor video, Adobe Rush pe Galaxy Note10 oferă o suită sofisticată de instrumente de editare, care devin și mai eficiente cu ajutorul lui S Pen.
  • Înregistrare ecran:Pentru gamerii care doresc să adauge o anumită personalitate streaming-urilor sau pentru vloggerii care doresc să își îmbunătățească calitatea tutorialelor video, Galaxy Note10 introduce funcția Înregistrare Ecran. Puteți captura ușor imaginile de pe ecran, opta pentru opțiunea picture-in-picture pentru a adăuga reacții și folosi S Pen pentru a face mențiuni direct în video.
  • AR Doodle și 3D Scanner:Galaxy Note10 integrează cele mai noi capabilități AR și 3D în cameră. Alături de obiectivul cu unghi ultra-larg, Note10 pune la dispoziție un mediu cu totul nou creatorilor de conținut. Alături de AR Doodle, utilizați S Pen-ul pentru a personaliza fotografiile cu desene dinamice, efecte și animații. Iar cu ajutorul 3D Scanner, o noutate impresionantă în seria Note, camera Depth Vision poate face o scanare a oricărui obiect și o poate transforma instantaneu într-o imagine dinamică 3D.
  • Modul Nocturn:Oamenii fac multe selfie-uri în condiții de luminozitate scăzută – la cină,  la concerte sau când se bucură de un apus de soare. Modul Nocturn, disponibil acum și pe camera frontală, permite utilizatorilor să surprindă selfie-uri de calitate indiferent de condițiile de lumină.

PERFORMANȚĂ MAXIMĂ PENTRU UTILIZATORII EXPERIMENTAȚI

Utilizatorii Note își folosesc telefoanele pentru absolut orice – nu doar pentru îndeplinirea activităților de zi cu zi, ci și pentru proiectele lor mari: fie că e vorba de gestionarea sarcinilor de lucru, editarea videoclipurilor pentru canalul de social media sau crearea de ilustrații cu S Pen. Pentru a-i ajuta să facă totul mai eficient, Galaxy Note10 vine cu un hardware de nivel superior și specificații de top.

  • Încărcare  Super Fast Charging:Galaxy Note10+ permite o încărcare prin încărcătorul de 45W, astfel încât în doar 30 de minute, utilizatorii își pot încărca telefonul complet pentru a-l utiliza pe durata întregii zile.
  • Wireless PowerShare:Note10 vine cu Wireless PowerShare. Utilizatorii își pot încărca wireless Galaxy Watch, Galaxy Buds sau un alt device compatibil Qi cu ajutorul telefonului lor Galaxy Note10.
  • Gaming:Pe măsură ce jocurile mobile devin foarte bogate în procesare și grafică, cele mai bune experiențe de joc necesită specificități de top. Galaxy Note10 prezintă cel mai subțire sistem de răcire din lume, care oferă performanțe optime în timpul jocului fără a afecta designul subțire și elegant. Cu ajutorul funcției Game Booster bazată pe AI, Galaxy Note10 optimizează performanța și consumul de energie în funcție de joc. Iar cu serviciul de streaming PlayGalaxy Link P2P, utilizatorii pot să continue jocul de unde au rămas și să se joace în mișcare fără a avea nevoie de stocare locală.
  • Hyper-fast Speeds:Cu opțiunile LTE și 5G, utilizatorii Note10 pot profita din plin de cea mai rapidă viteză a operatorilor de telefonie mobilă. Galaxy Note10+ 5G valorifică întreaga putere a generației viitoare de rețele pentru streaming video de înaltă rezoluție, descărcare de conținut rapid și streaming de jocuri grafice în timp real. Permițându-ne să facem tot ce ne place, la viteză mult mai rapidă, Note10+ 5G schimbă modul în care consumăm conținutul și ne conectăm cu prietenii și familia.

UN PORTAL SPRE ECOSISTEMUL GALAXY

Galaxy Note10 se află în centrul ecosistemului Galaxy, o  gamă de produse și servicii premium care oferă experiențe ce le fac utilizatorilor viața mai ușoară și mai conectată.  Accesoriile precum Galaxy Watch Active 2 și Galaxy Tab S6 îi ajută pe aceștia să facă mult mai multe lucruri, chiar și când sunt în mișcare.

Samsung oferă utilizatorilor o experiență Galaxy conectată și convenabilă. Samsung Health îi ajută pe utilizatori să își atingă obiectivele de sănătate printr-o monitorizare atentă. Samsung Knox le protejează datele cu soluții de securitate de calitate. Bixby, platforma de inteligență artificială de la Samsung, oferă suport integrat pentru a vă face viața mai ușoară, mai organizată și mai conectată.

Galaxy Note10 – disponibilitate

Galaxy Note10 și Galaxy Note10+ vor fi disponibile în următoarele nuanțe: Aura Glow, Aura White și Aura Black începând cu 23 August. Precomenzile vor fi disponibile în perioada 8 – 22 august, ca parte a programului de Trade-in, disponibil la partenerii Samsung. Clienții care înregistrează o precomandă pentru noile Galaxy Note și aduc un telefon vechi, în programul de Trade-In, pot beneficia de 450 RON.

Pentru mai multe informații despre campania de Trade-in, vă invităm să accesați https://images.samsung.com/is/content/samsung/p5/ro/preorder/regulament_preorder_galaxynote10.pdf.

Pentru mai multe informații despre seria Galaxy Note10, vizitați https://www.samsung.com/ro/smartphones/galaxy-note10/.

Galaxy Note 10 – specificații de produs

 

  Galaxy Note10 Galaxy Note10+
Ecran 6.3-inci FHD+

Dynamic AMOLED Infinity-O Display,

2280×1080 (401ppi)

Certificat HDR10+

6.8-inci Quad HD+

Dynamic AMOLED Infinity-O Display

3040×1440 (498ppi)

Certificat HDR10+

* Ecranul măsurat în diagonală drept dreptunghi complet, fără a se ține cont de colțurile rotunjite; suprafața vizuală reală este mai mică datorită colțurilor rotunjite și decupajul camerei.

* Rezoluția prestabilită a lui Galaxy Note10 este Full HD + și poate fi modificată la Quad HD+ din Setări.

Cameră Principala: Camera Triplă

– Ultra Wide: 16MP F2.2 (123°)

– Wide-angle: 12MP 2PD AF F1.5/F2.4 OIS (77°)

– Telephoto: 12MP F2.1 OIS (45°)

Frontal: 10MP 2PD AF F2.2 (80°)

Principala: Camera Cvadruplă

– Ultra Wide: 16MP F2.2 (123°)

– Wide-angle: 12MP 2PD AF F1.5/F2.4 OIS (77°)

– Telephoto: 12MP F2.1 OIS (45°)

– DepthVision Camera: VGA

Frontal: 10MP 2PD AF F2.2 (80°)

Corp 71.8 x 151.0 x 7.9mm, 168g

(BLE S Pen: 5.8 × 4.35 × 105.08mm,  3.04g)

77.2 x 162.3 x 7.9mm, 196g

(BLE S Pen: 5.8 × 4.35 × 105.08 3.04g)

* Modelul Galaxy Note10+ 5G mmWave cântarește 198g.

AP – Procesor Octa-Core 7nm 64-bit  (Max. 2.7 GHz + 2.4 GHz + 1.9 GHz)

– Procesor Octa-Core7nm 64-bit  (Max. 2.8 GHz + 2.4 GHz + 1.7 GHz)

* Poate diferi în funcție de piață și de operatorul de telefonie mobilă.

Memorie – 8GB RAM cu 256GB memorie internă

(doar pentru modelul LTE)

– 12GB RAM cu 256GB memorie internă

(doar pentru modelul 5G)

– 12GB RAM cu 256GB memorie internă

– 12GB RAM cu  512GB memorie internă

 

* Poate diferi în funcție de model, culoare, piață și de operatorul de telefonie mobilă.
* Memoria disponibiliă utilizatorului este mai mică decât memoria totală din cauza stocării sistemului de operare și a software-ului utilizat pentru a opera caracteristicile dispozitivului. Memoria actuală disponibilă utilizatorului variază în funcție de operator și se poate modifica după efectuarea actualizărilor software.
SIM Card LTE Dual SIM: un Nano SIM și un Nano SIM Dual SIM (Hybrid): un Nano SIM și un Nano SIM  sau un MicroSD slot ( până la 1TB)
5G Un singur SIM: un Nano SIM Un singur SIM: un Nano SIM și un MicroSD slot (până la 1TB)
* Poate diferi în funcție de piață și de operatorul de telefonie mobilă.
* Cardurile SIM si MicroSD se vând separat.* Slotul SIM-ului hibrid disponibil doar pe modelul Galaxy Note10 + LTE.
Baterie 3,500mAh (în mod obișnuit) 4,300mAh(în mod obișnuit)
* Valoarea tipică testată în condiții de laborator ale terților. Valoarea tipică este valoarea medie estimată luând în considerare abaterea capacității bateriei dintre probele de baterii testate conform standardului IEC 61960. Capacitatea nominală (minimă) este de 3400mAh pentru Galaxy Note10 și 4170mAh pentru Galaxy Note10 +. Durata de viață reală a bateriei poate varia în funcție de mediul rețelei, de tiparele de utilizare și de alți factori.

*Încărcare super rapidă compatibilă cu cablu cu QC2.0, AFC și PD3.0

*Viteză de încărcare wireless cu încărcare rapidă wireless 2.0, compatibilă cu WPC and PMA

*Wireless PowerShare, funcția este limitată la Samsung sau alte smartphone-uri cu încărcare wireless WPC Qi

Sistem de operare Android 9.0 (Pie)
Rețea LTE Enhanced 4×4 MIMO, Up to 7CA, LAA, LTE Cat.20

– Pana la 2.0Gbps Download / Pana la 150Mbps Upload

* Poate diferi în funcție de piață, de operatorul de telefonie mobilă si de mediul de utilizare.

5G 5G Non Standalone (NSA), Sub6 / mmWave

* Necesită conexiune optimă 5G. Cheltuielile reale pot varia în funcție de piață, de operatorul mobil și de mediul de utilizare.

Conectivitate Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax (2.4/5GHz), VHT80 MU-MIMO, 1024QAM

– Pana la 1.2Gbps Download / Pana la 1.2Gbps Upload

* Poate diferi în funcție de piață și de operatorul de telefonie mobilă.

Bluetooth® v 5.0, ANT+, USB Type-C, NFC, Location (GPS, Galileo*, Glonass, BeiDou*)

* Acoperirea Galileo si BeiDou pot fi limitate. Este posibil ca BeiDou să nu fie disponibil pentru anumite piețe.

Plată NFC, MST

* Poate să difere în funcție de piață, operatorul mobil și furnizorii de servicii.

Senzori Accelerometer, Barometer, Ultrasonic Fingerprint Sensor, Gyro Sensor, Geomagnetic Sensor, Hall Sensor, Proximity Sensor, RGB light sensor

(BLE S Pen: 6-axis Sensor including Gyro Sensor and Acceleration Sensor)

Autentificare Mod deblocare: Glisare, Model, Cod PIN, Parola
Mod deblocare biometric: Amprente digitale, Recunoastere faciala
Audio Difuzoare Stereo și căști: sunet reglat de AKG

(Căști audio incluse in cutie: conexiune Type-C, canal auricular hibrid, două difuzoare dinamice înalte și medii)

Sunet bazat pe tehnologia Dolby Atmos (Dolby Digital, Dolby Digital Plus inclus)

Format de redare audio:

MP3, M4A, 3GA, AAC, OGG, OGA, WAV, WMA, AMR, AWB, FLAC, MID, MIDI, XMF, MXMF, IMY, RTTTL, RTX, OTA, DSF, DFF, APE

Video MP4, M4V, 3GP, 3G2, WMV, ASF, AVI, FLV, MKV, WEBM

Facebook Comments
Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Eveniment

Ceea ce a facut precedentul guvern, ca derapaj, baietii noi si „onesti” sublimeaza: amplifica derapajul

Publicat

pe

De

Dacă ,,omul de rând” al lui Iohannis este cel care joacă golf miercurea la Clubul Diplomaților sau cel care nu reușește să justifice cum trăiește, cu familia lui, cu 3000 de lei pe lună, da, în acest caz Iohannis are dreptate: pentru ,,omul lui de rând”, impactul deciziei S&P nu va fi măsurabil, întrucât omul LUI de rând nu plătește golful sau pe cei care îi cară crosele, costurile fiind acoperite de la buget. #rating. Am detaliat, mai jos precizeaza analistul Radu Teodor Soviani:

,Pentru omul de rând, impactul revizuirii S&P nu va fi măsurabil”. Iohannis când dă testul PISA?
Sau despre ,,omul de rând” al lui Iohannis în comparație cu ,,omul LUI de rând”. Tare sunt curios ce înțelege domnul Klaus Iohannis prin ,,omul de rând”. Pentru că din declarația lui de după reducerea perspectivei de rating suveran al României, de la ,,stabilă” la ,,negativă” de către cea mai mare agenție de rating din lume – S&P îmi apare ca o necesitate ca domnul Klaus Iohannis să dea, până de Crăciun, testele PISA.
Dacă ,,omul de rând” al lui Iohannis este cel care joacă golf miercurea la Clubul Diplomaților sau cel care nu reușește să justifice cum trăiește, cu familia lui, cu 3000 de lei pe lună, da, în acest caz Iohannis are dreptate: pentru ,,omul lui de rând”, impactul deciziei S&P nu va fi măsurabil, întrucât omul LUI de rând nu plătește golful sau pe cei care îi cară crosele, costurile fiind acoperite de la buget.
Pentru că omul de rând începe deja să plătească prețul retrogradării dispuse CORECT, dar pentru motive expriamte ERONAT, de către S&P. Dobânda ROBOR a urcat astăzi la cel mai înalt nivel din luna septembrie (ROBOR la 3 luni este de 3,09% și va mai urca în continuare). Doar în ultimele 10 zile, ROBOR la trei luni s-a majorat de la 2,99% la 3,09%, cu 0,1 puncte procentuale (ceea ce înseamnă o majorare a costurilor cu dobânzile, în numai 2 săptămâni, cu aproape 3,5%). Majorare pe care o simte omul de rând, dar pe care nu o simte OMUL LUI DE RÂND. Asta mușcă din venitul disponibil al omului de rând, are un impact măsurabil și nu are niciun impact asupra omului LUI de rând, cel care joacă golf pe bani publici sau cel care nu își poate justifica traiul de zi cu zi. Oamenii LUI de rând.
Nu este însă prima oară când Iohannis se exprimă prost. Dacă ar fi spus că omului de rând nu îi pasă de retrogradarea S&P, poate ar fi avut dreptate. Dar Iohannis minte categoric spunând că impactul modificării perspectivei de risc (înrăutățire) nu este măsurabil pentru omul de rând. Este chiar foarte măsurabil. Modificarea dobânzilor din piața monetară este o primă măsură.
Așa cum și costurile crizei sunt măsurabile sau costurile subordonării politice ale BNR în apărarea nivelului de curs de 4,8 lei până la turul II al prezidențialelor, ca să se realeagă Iohannis. Peste un miliard de Euro a risipit BNR în luna noiembrie din rezerva valutară, ca să îi sufle în spate (respectiv în ceafă), candidatului Iohannis.
Dar proababil că Iohannis a primit o informare de la SRI și s-a considerat informat și anume că omul de rând nu este impactat măsurabil de decizia S&P.
Altceva, în afară de faptul că decizia S&P are un impact măsurabil asupra omului de rând este la fel de important. Am detaliat ieri pentru psnews, și reiau aici comentariul și anume:
Motivul real al reducerii perspectivei de rating este ca economia a fost gestionata prost de vechiul guvern si este gestionata si mai prost de actualul guvern.
Reducerea perspectivei de rating a Romaniei de catre cea mai importanta agentie globala, S&P, de la stabil la negativ (si la doar un pas de retrogradarea la categoria JUNK – respectiv – recomandat pentru investitii cu grad ridicat de risc), este o decizie corecta din punct de vedere al fundamentelor macroeconomice, dar care subliniaza proasta gestionare a finantelor publice din prezent, nu din trecut. In evaluare, S&P face atat erori de judecata cat si aprecieri politice eronate, insa asta conteaza mai putin pentru ca important este nu cum ajunge S&P la concluzii ci concluzia la care ajunge, iar concluzia este una corecta: cei care vor investi in Romania vor solicita dobdanzi mai mari, intrucat perspectiva de risc s-a majorat si pe buna dreptate. Ca sa sumarizez, este o decizie corecta, dar din motive diferite decat cele invocate public de S&P.
In privnita gestionarii relatiei cu S&P guvernul actual da dovada de o lasitate infioratoare: parca si-au dorit aceasta retrogradare, parca au vrut-o cu tot dinadinsul pentru a da vina pe greaua mosternire si relevant pentru acest lucru este ca actualul guvern a reusit sa determine analistul S&P sa insereze chiar de la inceput o fraza politica, care nu isi avea locul si oricum este fara sens.
Fraza la care ma refer, plina de politica si subtire din punct de vedere economic este urmatoarea: ,,deviatiile de cheltuieli mari facute de guvernul precedent au fortat actualii lideri sa revizuiasca in sus tintele de deficit pentru 2019 si 2020, fata de incetinirea economiei. Majorarile de salarii si pensii vor contribui la largirea deficitului de cont curent in 2020, deja substantial. Presupunem ca vor incepe masuri de consolidare fiscala anul urmator, dar structura rigida a bugetului si mediul politic volatil aduc riscuri pentru acest scenariu”.
In primul rand ca nu e vorba despre deviatii de cheltuieli ale ,,precedentului guvern” ci ale precedentilor lideri, care in esenta, sunt aceiasi. Guvernul a pus in practica politica decisa de parlament, iar parlamentul nu s-a schimbat. Majorarile de salarii si pensii au trecut fara nicio problema de Presedintele Romaniei, care mai mult, a castigat alegerile prezidentiale cu promisiunea sa si a noului guvern ca vor continua majorarile de salarii si pensii, conform calendarului. Deci ceea ce a facut precedentul guvern, ca derapaj, baietii noi si onesti sublimeaza: amplifica derapajul.
Iată și promisiunea lui Iohannis cu care a câștigat alegerile și care a stat la baza deciziei de înrăutățire a perspectivei de rating:

Revizuirea deficitului bugetar in sus este pusa de analistii S&P pe seama incetinirii economiei (ceea ce se intampla oricum) dar, aici este partea a doua politica – vechiul guvern poate sa sustina, neconvingator, ca deficitul lui ar fi fost mai mic, ba poate chiar ar fi reusit sa raporteze un deficit mai mic de 4,4%. Tineti minte ca la anuntul rectificarii, prima tinta de deficit a noului guvern era de 4%, iar acum este deja 4%. Or, noul deficit reflecta in esenta politica NOULUI GUVERN, si nu mai reflecta pe a vechiului. Cum poate demonstra S&P ca deficitul nu ar fi fost, spre exemplu, 3,5% in 2019 daca ramanea vechiul guvern?
În al treilea rand: cum poate sa creada S&P ca va fi redus deficitul bugetar de la 4,4% in 2019 pana la 3,6% in 2020, de noul guvern, asa cum si-a asumat? Raspunsul este simplu: NU CREDE. Si are si motive sa nu creada: deja noua majoritate ia masuri pentru adancirea deficitului (parerea mea este ca va fi dublu fata de cel estimat in 2020, de 3,6%, respectiv aproape 7%).
Si eu, si S&P stim ca masura eliminarii supra-accizei si cea anuntata a abrogarii taxei bancare, pe telecomunicatii etc (din OUG 114) sunt de natura SA MAJOREZE deficitul, nu sa il scada. Acesta motivul real al reducerii perspectivei de rating. economia a fost gestionata prost de vechiul guvern si este gestionata si mai prost de actualul guvern. S&P retrogradeaza economia pentru ce face actualul guvern (care nu face nimic bun) nu pentru ce a facut vechiul guvern (care a facut multe lucruri proaste).
Si inca ceva: daca guvernul asta nou ar fi avut ceva minte, l-ar fi recuzat pe analistul S&P. va reamintesc, ca in martie, acelasi analist a avut motive solide sa retrogradeze perspectiva, dar guvernul de atunci, nu cu mult mai inteligent, dar mai atent, a facut apel la decizia analistului Si a castigat acest apel, prin urmare, perspectiva de rating ramanand nemodificata pana azi, cand reflecta rezultate si promisiunile actualului guvern. Era un motiv suficient de recuzare a analistului, doar ca actualul guvern, iresponsabil, nu si-a dorit recuzarea analistului (care in esenta ajunge la o concluzie corecta, la fel cum ajungea si in martie 2019) dar de data asta vine si cu comentarii politice).
In orice caz, dupa admiterea apelului din martie 2019, cand analistul si-a inghitit dorinta de modificare a perspectivei, este foarte clar ca judecata sa a fost intunecata iar intunecarea judecarii a fost chiar alimentata politic de actualul guvern, subliniez, chiar daca ajunge la o concluzie corecta, dar pentru motive diferite, pe care analistul nu le spune in clar: actualul guvern gestioneaza si mai prost econonomia Romaniei fata de guvernele anterioare, care au gestionat-o TOT prost. (Cerasela N.).

Facebook Comments
Citeste in continuare

Eveniment

Prostia si aroganta unora dintre sefi din Institutiile publice

Publicat

pe

De

Un deces in tara inseamna munti de ingrijorari pentru apartinatori, fiindca inmormantarea este o ceremonie importanta, care se divide in multe activitati.

Persoane pricepute, curajoase si cu suflet trebuie sa il pregateasca atent pe decedat, cumparaturile necesita multa alergatura, fiindca nu se gasesc toate produsele in aceleasi magazine si familia incearca sa gaseasca si un pret bun, mai ales ca lista cheltuielilor este lunga.

Cel mai rau este cand romanii au nevoie de repatrieri si incearca sa faca totul singuri.

Din start incercarea de a nu incredinta repatrierea celei mai bune firme de servicii funerare este sortita esecului. Apartinatorii neinformati pot face un drum pana in Italia sau Spania degeaba, iar cand solicita actele necesare transportului funerar si inmormantarii li se va raspunde ca acestea nu se elibereaza decat firmelor de servicii funerare, care sunt capabile sa organizeze de la inceput pana la sfarsit o repatriere legala.

Daca vei fi pus in acesta situatie ti se va parea nedrept, dar daca ai cititi inainte informatiile de pe site-urile bine structurate ale firmelor de servicii funerare de top, vei vedea ca nu ai putea niciodata sa organizezi o repatriere, fiindca:

-ti-ar fi greu sa organizezi pregatirea trupului neinsufletit intr-o tara straina a carei limba nu o intelegi.  Nu este mai bine sa semnezi un contract din tara si sa nu pleci de-acasa, ci sa astepti sa faca salariatii firmei totul?

-nu ai de unde lua cele doua sicrie, unul din zinc si celalalt din lemn masiv. Problema sicrielor este serioasa si fara ele nu se admite intoarcerea decedatului in tara sa natala. Acest sistem de transport securizeaza  trupul neinsufletit zile intregi in timpul calatoriei de  mii de kilometri.

-este obligatorie injectia de conservare cu substante sigure care prelungeste efectul imbalsamarii fara probleme cu cel putin 10 zile.

-transportul se face cu masini funerare speciale, autorizate sa faca acest tip de transport in mod egal. Prevazute cu frig la interior, temperaturile scazute se activeaza , cand motorul porneste.

In ceea ce priveste pretul, sa fii linisitit, fiindca orice repatriere incepe de la 990 de euro, cu toate ca include si imbracamintea, incaltamintea, sicriele, crucea inscriptionata, pregatirea actelor si a trupului neinsufletit, dar si aducerea in tara cu masinile funerare autorizate.

Consultanta este gratuita si non-stop. Repatrierile organizate de firmele de pompe funebre decurg perfect, fiindca sunt singurele legale. Cu o asigurare de viata, pretul repatrierii poate fi zero, iar familia primeste inapoi si ce a ramas din suma prevazuta in contract si cheltuielile funerare.

Personalul priceput este empatic , prin urmare costurile nu sunt mari, iar serviciile sunt de calitate premium.

Sper ca acest articol te-a ajutat sa intelegi ca oricat de descurcaret ai fi, o repatriere legala si urgenta se face de o echipa bine organizata care are la indemana si echipamentele si obiectele necesare, iar multe dintre acestea nu se gasesc decat in stocul firmelor de servicii funerare.

Legislatia trebuie respectata in totalitatea, cu atat mai mult cu cat discutam de repatrieri.

Decesul unei persoane dragi apasa greu pe umerii tai, dar cea mai mare parte din sarcina este preluata de firmele de pompe funebre. Tu ai de gestionat pierderea.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Eveniment

Dobre terminat! Volo’, fostul si viitorul primar, achitat in mizeria de dosar fabricat de licheaua si zdeanta de procuror Negulescu Mircea

Publicat

pe

De

Nu e nimic nou sub soarele României. De când am început să percep ce se întâmplă în jurul meu (percepţie arbitrară, cu rezervele de rigoare) m-a izbit imoralitatea şi, în special, lenea, hoţia şi minciuna (nu neapărat în aceată ordine). Şi indiferent cât am fi de ipocriţi trebuie să recunoaştem că cele trei „calităţi” – imputate, ca şi „argument” al nediscriminării rasiale până şi în procesul „Memorandiştilor” -, au devenit un „brand” de ţară. Un „brand” ce ne situează nu numai la periferia Europei şi a lumii civilizate, ci şi la periferia existenţei ca naţiune, pentru că, presistând, ne fetişizăm, ne dezintegrăm moral şi, implicit, naţional.
Dacă până la Guvernul Năstase – care a instituţionalizat şi generalizat la scară naţională corupţia, generând mecanismul şi sistemul care funcţionează şi astăzi -, exista un oarecare relativ echilibru între moralitate şi imoralitate în politică (şi, în special, în administraţia generată de politică), în prezent „acest stil” a devenit universal şi s-a impus definitiv, fără a avea vreun contracandidat cotat cu vreo şansă în tentativa de a-l înlocui. Plecând de la principiul că „excepţiile întăresc regula” s-a ajuns până acolo încât tot ce generează politica (şi, din păcate, influenţează absolut tot ce funcţionează în România) este contaminat iremediabil. Practic, clasa politică românească a înfiinţat un stat ce funcţionează paralel cu cel teoretic, democratic şi legal, mecanismele oficiale de funcţionare a societăţii devenind pur formale.
Şpaga şi traficul de influenţă, la toate nivelele, sunt instrumentele exclusive ale funcţionarii societăţii şi „principiile” de baza, iar cine stăpâneşte cel mai bine aceste „principii”, are garantat „succesul” social, atât în administraţia publică cât şi în economia privată. Pentru politician, demnitar sau funcţionarul administrativ, minciuna şi hoţia sunt instrumente de baza ale „bagajului” profesional, lipsa acestora blocând orice ascensiune şi orice realizare în plan material. Iar când în spatele oricărui succes profesional se află astfel de calităţi (minciună şi hoţie) promovate şi întreţinute prin şpagă şi trafic de influenţă, să ne mai mirăm că acestea au generat transformări profunde, de fond, iremediabile şi asupra carectarului moral şi al conştiinţei întregii societăţi, chiar şi a celor din domeniul privat ? Metamorfozaţi de lene, hoţie şi minciună, se fac eforturi profunde pentru dedublarea presonajului creat de monstruozitatea trăsăturilor fundamentale imorale, exersându-se arta ipocriziei până la autoconfuzie. Creată, formată şi întreţinută de hoţie şi minciună, promovând şpaga şi traficul de influenţă până la perfecţiune, clasa politică, demnitarii şi administraţia publică mimează că luptă împotriva corupţiei (abuzul în serviciu contra şpagă şi a traficului de influenţă contra şpagă), pozând în „arhangheli” trimişi din afara sistemului să lupte cu sistemul. Or, când sistemul şpăgilor şi traficului de influenţă i-a creat, cine poate fi atât de naiv să creadă că politicianul sau demnitarul este dispus să se autoextermine ca produs al corupţiei ? E ca şi cum Dracul ar predica în biserica despre necesitatea întoarcerii la Dumnezeu şi la credinţa în bine!
Din nenorocire, nu Năstase, Mureşan, Remeş, Patriciu, Ioan Niculae, Copos, Sereş, Voiculescu, Fenechiu, Şova, Vâlcov, Udrea, Bâgiu, Duicu, Ponta, Vanghelie, Băsescu, Mazăre, Constantinescu, Oprişan, Gabriel Sandu, Ştefan, Blaga, Ruşanu, Chiţoiu, Dragnea, Bojin, Nagy, Pantiş, Mitrea, Dobriţoiu, Silaghi, Severin, Andronescu, Botiş, Căncescu, Mischie, Voicu, Chiuariu, Hrebenciuc, Conţac, Ţurcanu, Stavarache, Sechelariu, Apostu, Solomon, Ridzi, Fuia, David, Dragnea şi mulţi alţii (lista este atât de lungă că ar necesită câteva pagini) au inventat lenea, hoţia şi minciuna şi nici şpaga sau traficul de influenţă în România şi, din păcate, acestea nu dispar o dată cu eliminarea lor din politică. Sistemul bazat pe aceste „criterii” a existat dintotdeauna, ca alternativă la cel normal şi ţine de evoluţia societăţii şi a conştiinţei naţionale la un moment dat. Ei doar, profitând de degrigolada morală lăsată moştenire de comunişti şi de lipsa unei influenţe reale a lumii civilizate, l-au reactivat şi utilizat, perfecţionându-l şi aducându-l în starea de astăzi, adică general aplicabil în toate domeniile de activitate socială din România.
Chiar dacă pare o utopie, sistemul actual, având la bază lenea, hoţia, miciuna, şpaga şi traficul de influenţă, îşi are originea, contrar logicii, în Piaţa Universităţii. Palma dată atunci democraţiei şi speranţelor a fost certificatul de naştere al neo-ciocoismului românesc şi al resemnării celor care mai credeau în democraţie, iar resemnarea a fost speculată imediat de oportuniştii imorali care aşteptau momentul. În spatele minerilor au stat şi s-au strecurat impostorii care au acaparat puterea, au menţinut-o şi continuă s-o menţină şi cei care au creat sistemul bazat pe lene, hoţie şi minciună, şpagă şi trafic de influenţă. Acest sistem s-a dezvoltat doar într-un singur sens şi cu un singur scop: acapararea puterii şi sustragerea banului public şi averii publice. Nu există un alt scop, în rest fiind minciună.
Asistând la ce se petrece în prezent şi ţinând cont de conştiinţa morală socială, mi-e greu să cred că, brusc, SRI şi DNA s-au trezit din letargia ultimilor 29 de ani respectiv 16 ani, în care „vegetau” şi îşi propun să contreze sistemul existent, în totalitatea lui. N-are nici o logică, pentru că şi SRI şi DNA, chiar dacă pozează un alt profil decât cel real, cu mici excepţii, fac parte din masa generală a efectelor celor care au promovat sistemul şpăgilor şi traficului de influenţă ca şi criterii de baza ale ascensiunii profesionale şi materiale în societatea românească (fiecare demnitar, funcţionar public, procuror sau judecător, ce a ocupat sau ocupă o funcţie, direct sau indirect, a apelat la imoralitatea deciziei politice sau a unor grupuri de interese). Parafrazând faptul că „omul este făcut din carne şi oase”, în România, funcţionarul public, în general, direct sau indirect, este generat de şpagă şi trafic de influenţă. Or, pornind de la această „certitudine” (nu ipoteză), mi-e greu să cred că există mici „enclave” care au „deviat” de la regulă şi care s-au aotoepurat moral prin „botezul” autoconştientizării, fiind capabile de „independenţă” morală decizională.
Deşi, aparent infirmând regula, SRI şi DNA au „scăpat” în „ring” şi chipurile au impartir scatoalce la toţi adversarii, fără discriminare, mă tem că nu-i chiar aşa. Cum n-am auzit de „transferuri” de „nemţi” nici la SRI nici la DNA şi nici de selecţii perfecte, în care să primeze exclusiv criteriile profesionale şi morale, ci, mai degrabă, de „recrutări” pe principii „neaoşe” generate de moştenirea genetică şi de servilism necondiţionat faţă de „stăpânii” care decid ascensiunea profesională, selectivismul „săltării” hoţilor, pe criterii curat arbitrare (în care valoarea sumelor sustrase reprezintă o chestiune complementară) naşte o întrebare firească: Cine, de ce şi cui îi face „pârtie” în prezent ?
Când o „salţi” ca „gestionar de fapt” şi ocoleşti „gestionarii de drept”, tratându-i cu „mănuşi” deşi fără semnătura lor banii publici nu s-ar fi „evaporat”, e clar că s-a introdus în ecuaţie şi „subiectivismul” promovaţilor pe criterii „neaoşe” situaţi (fortuit sau benevol ?) într-o anume tabăra (chiar şi din punct de vedere moral, tot subiectivă).
Dincolo de exemple concrete, ce e clar şi incontestabil – mai ales după dezvăluirile, în cascadă, din ultima perioadă -, este că şpaga, traficul de influenţă şi frauda fiscală sunt atât de prezente în toate domeniile vieţii sociale în România, încât pot fi asemuite cu o tumoare uriaşă, ce a cuprins tot corpul. Şi, deşi aparent, Vanghelie, Voiculescu, Fenechiu, Şova, Vâlcov, Ruşanu, etc., etc., etc., par cazuri speciale ale corupţiei sistemului, în realitate ele nu sunt decât banale părţi dintr-o uriaşă caracatiţă, care-şi continuă hegemonia chiar dacă şi-a pierdut mici segmente din tentaculele cu care opera. Arestând, în acest ritm, chiar 10% din corupţii României (mai mult, în condiţiile actuale, este imposibil fizic, pentru că numărul corupţilor şi a celor care prăduie banul public este uriaş în comparaţie cu capacitatea de reacţie a SRI şi DNA), problema de fond a corupţiei va rămâne, în continuare, nerezolvată. Când paznicul averii publice este profund corupt şi când Parlamentul – cel care ar trebui să „securizeze perimetrul” să nu se poată fura -, se face că nu înţelege fenomenul şi cum funcţionează sistemul de „sifonare” a banilor publici, societatea românească nu va putea fi beneficiara unei transformări profunde ci va continuă să fie prizoniera sistemului imposturii, bazat pe lene, hoţie, minciună, şpagă şi trafic de influenţă, creat de Piaţa Universităţii şi toleranţă societăţii, în care hoţii nu sunt stârpiţi ci se schimbă.
În formula actuală de administrare a banului public, în care ordonatorul de credite nu are nici o răspundere cu privire la destinaţia sau eficienţa cheltuirii banului public, faptul că SRI şi DNA depistează 1-2% din cazurile în care funcţionează para-ndărătul şi din acestea recuperează, în medie, 10% din prejudiciu, nu e un motiv de mândrie ci de îngrijorare. Iar dacă în acelaşi procent (ba chiar mai mic) se recuperează de către ANAF şi fraudele fiscale (ce depăşesc 100 miliarde lei anual, despre care SRI si DNA nu se arată prea îngrijorate deşi reprezintă, cu adevarat, cea mai mare ameninţare la securitatea financiară a României) mi-e teamă că cea la ce asistăm seamănă mai degrabă a rafuială între găştile de crimă organizată, care vor să se elimine fizic, folosindu-se, fiecare – în funcţie de „investiţiile” făcute în numirile de funcţionari -, de instituţiile de forţă ale statului, fără a se urmări, în subsidiar şi schimbarea mecanismelor de fraudare a banului public. Oricât s-ar strădui SRI şi DNA, dacă Parlamentul nu va înţelege (şi nu înţelege, demonstrând asta prin respingerea iniţiativei înfiinţării comisiei parlamentare de anchetă privind utilizarea Fondului de rezervă al Guvernului în 2013 şi 2014) că legislaţia privind atribuirea şi utilizarea fondurilor publice trebuie adaptată cerinţelor actuale, iar activitatea ANAF să fie analizată în funcţie de procentul de recuperare al impozitelor şi taxelor sustrase, adaptând şi în acest sens legislaţia la condiţiile existente, impactul arestărilor de genul Vanghelie, Şova sau Vâlcov, asupra volumului fraudelor din bani publici sau taxelor şi impozitelor bugetare, vor fi nesemnificative şi nu vor contribui la reducerea furturilor din bani publici şi nici a fraudelor fiscale. Pentru că dacă nu se schimbă, prin lege, mecanismele de atribuire a fondurilor publice şi de colectare a taxelor şi impozitelor (în special a TVA), adică cauza care generează lenea, hoţia, minciuna, şpaga şi traficul de influenţă, oricât s-ar strădui SRI şi DNA, fenomenul nu va fi redus.
Pe de altă parte, lipsa de reacţie a SRI şi DNA, care, aşa cum se impune, nu reclamă favorizarea crimei organizate de către guverne sau Parlament prin menţinerea actualei legislaţii , naşte o altă întrebare pertinentă: Oare vor DNA şi SRI, cu adevărat, reducerea corupţiei şi fraudei fiscale (care întreţine şi generează corupţia) în România ? Nu cumva se complac, acceptând şi menţinând situaţia, pentru că „se mişcă precum peştele în apă”, fără concurenţă, într-un astfel de mediu în care „pescuiesc” oricând şi oricât, selectiv, în funcţie de „pofte” şi „dirijează” astfel politicul şi administrativul ? (Ec Adrian Radu).

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

Eveniment5 ore inainte

Ceea ce a facut precedentul guvern, ca derapaj, baietii noi si „onesti” sublimeaza: amplifica derapajul

Dacă ,,omul de rând” al lui Iohannis este cel care joacă golf miercurea la Clubul Diplomaților sau cel care nu...

EvenimentO zi inainte

Prostia si aroganta unora dintre sefi din Institutiile publice

Un deces in tara inseamna munti de ingrijorari pentru apartinatori, fiindca inmormantarea este o ceremonie importanta, care se divide in...

Eveniment2 zile inainte

Dobre terminat! Volo’, fostul si viitorul primar, achitat in mizeria de dosar fabricat de licheaua si zdeanta de procuror Negulescu Mircea

Nu e nimic nou sub soarele României. De când am început să percep ce se întâmplă în jurul meu (percepţie...

Eveniment3 zile inainte

„Au trecut totusi 135 de ani de la Farfuridi si Catavencu, si totusi, doamna Turcan, domnu’ Orban, ne aratati si noua de ce sunteti diferiti?”

Gata. M-am lamurit. Este a 35-a zi a guvernului de restauratie si am inteles, fara sa pot accepta, ca in...

Eveniment4 zile inainte

OPINIE/Suntem slugile hoților ce controlează societatea!!!

Analiza efectelor ne ocupă majoritatea timpului în care am putea acumula experiență reală, cultură și civilizație și am putea îndrepta...

Eveniment5 zile inainte

Alinso Group, a contribuit semnificativ ca judetul Prahova sa fie pe locul 4 în 2018 în ceea ce privește PIB-ul realizat (I)

(Preluare FLUX 24):Știrea de Iași face dezvăluiri explozive despre ministrul mediului Costel Alexe.DEZVĂLUIRILE DIN ȘTIREA DE IAȘI:International Marketing Research &...

Eveniment6 zile inainte

Un articol tipic „Observ….”, lipsit de realitate, dar cu un continut rautacios, rau intentionat, mizerabil, si nu cu tinta de a se afla adevarul ci de a manipula

Un articol tipic ” Observ….”, lipsit de realitate, dar cu un continut rautacios, rau intentionat, mizerabil, si nu cu tinta...

Eveniment7 zile inainte

IPJ Prahova sta pe butoi de pulbere/De la culoarea „rosie” (grena) la portocaliu – galben, cu „sageata”

Un articol tipic ” Observ….”, lipsit de realitate, dar cu un continut rautacios, rau intentionat, mizerabil, si nu cu tinta...

EvenimentO săptămână inainte

Fostul şef al IPJ Prahova Viorel Dosaru si-a „cumparat de la bec” o banda dintr-o strada in Parcul Industrial Ploiesti/Fostii subalterni de la Politia Rutiera se fac ca au „orbul gainilor”

Directorul Parcului Industrial Ploieşti- Andrei Tudor – a decedat în somn, în urma unui infarct, acum cca doua saptamani de...

EvenimentO săptămână inainte

Biroul şi Directoratul de Informaţii al Comunităţii de Informaţii al Consiliului Naţional de Securitate al SUA, alertate de mai multe ori în cazul ambasadorului SUA la UE, Gordon Sondland, şi mai mulţi oficiali români

Articolul care urmează nu este despre România stat de drept, acest articol este despre cum a evoluat învățământul din România,...

EvenimentO săptămână inainte

Doamna ministru al educatiei este REALA?

Procedura asumării răspunderii prin Parlament se aplică în mod excepțional. Este prevăzută prin Constituție, pentru că părinții Legii Fundamentale au...

Eveniment2 săptămâni inainte

Jocul politic în jurul valorii de 4,8 lei pentru un Euro a imputinat rezervele valutare cu peste un miliard de Euro

(Preluare Inpolitics): Ziua de 1 decembrie a fost, anul acesta, una mai specială: pe lîngă aniversarea Marii Uniri, a fost...

Eveniment2 săptămâni inainte

„Nu se poate spera ca cetățeni fără drepturi și ținuți în întunerec sufletesc și în mizerie socială să devie stâlpii siguri ai unui Stat modern”

Iuliu Maniu, 1 decembrie 1918: ”De aceea libertățile interne ale cetățenilor trebuie să crească în raport cu sforțările externe ale...

Eveniment2 săptămâni inainte

1 decembrie 1918. Unirea nefructificată a românilor

Ziua națională a României a fost între 1866-1947 ziua de 10 mai, apoi, între 1948-1989, ziua de 23 august. Prin...

Eveniment2 săptămâni inainte

Vom sărbători, așadar, în curând, 30 de ani de la Lovitura de Stat și probabil morții Revoluției vor fi doar ”victime colaterale”

Reprezentanții Guvernului, lamentându-se pe marginea găurilor negre lăsate de PSD, noua administrație a tăiat în carne vie discret, dar temeinic,...

Știrile Săptămânii